سید بندی مسابقات جام جهانی فوتسال ۲۰۲۴ مشخص شد | ایران در سید یک پخش زنده بازی فوتسال ایران و تایلند در فینال در جام ملت‌های آسیا (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین سخندان: مسئولان استان برای نجات فوتبال خراسان رضوی پای کار بیایند نتیجه و ویدیو خلاصه بازی پاری سن ژرمن و لی‌هاوره| پسران انریکه نمی‌بازند نتیجه و ویدیو خلاصه بازی چلسی و استون‌ویلا| پوچتینو همچنان در برزخ پرسپولیس به مشهد منتقل می شود؟ نقره فرنگی کار مشهدی در جام تختی زوج حسینی- خداداد در کادرفنی خوشه طلایی پخش زنده بازی النصر و الخلیج در لیگ عربستان (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین درگیری محمد صلاح با کلوپ | ماجرای اختلاف در لیورپول چه بود؟ + فیلم بیرانوند بازی با سپاهان را هم از دست می‌دهد؟ محمد طاهری: ایران از تایلند سرتر است| میزبان ۱۰ هزار تماشاگر دارد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی لیورپول و وستهم در لیگ برتر انگلیس | تداوم ناکامی‌های کلوپ انتقاد درخشان از اوسمار| چنین باختی را به خاطر ندارم تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال ایران و تایلند در فینال جام ملت‌های آسیا | گام آخر راهیابی فصیحی به لیگ الماس پیشنهاد ۸۰ میلیاردی استقلال به یاسین سلمانی! مدال طلای تیراندازی جهان بر گردن یک مشهدی + ویدئو با مقصران حادثه استخر هاشمی‌نژاد برخورد می‌کنیم مهدی قایدی به استقلال برنمی‌گردد| حضور در اروپا صحت ندارد
سرخط خبرها

رؤیاپردازی امید‌ها در هانگژو

  • کد خبر: ۱۸۴۶۰۶
  • ۲۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۱
رؤیاپردازی امید‌ها در هانگژو
شاگردان رضا عنایتی در بازی‌های آسیایی درپی جبران هستند

شهرآرانیوز - تیم امید ایران پس از ناکامی در مسیر رسیدن به جام ملت‌های کمتر از ۲۳ سال آسیا به‌دنبال موفقیت در بازی‌های آسیایی هانگژو است. کاروان تیم امید ایران پس از ثبت ناکامی بزرگ در مسیر رسیدن به جام ملت‌های کمتر از ۲۳ سال آسیا، به‌سرعت به تهران بازگشت و شاگردان رضا عنایتی عازم هانگژو چین شدند تا برای حضور در بازی‌های آسیایی آماده شوند؛ مسابقاتی که با تعویقی یک‌ساله در سال ۲۰۲۳ برگزار می‌شود.

براساس قرعه‌کشی، تیم امید با تیم‌های امید عربستان، مغولستان و ویتنام در گروه دوم رقابت‌ها هم‌گروه شده و برای رسیدن به مرحله حذفی روز‌های پرماجرایی در انتظار شاگردان عنایتی است. تیم امید کشورمان سه‌شنبه به مصاف عربستان خواهد رفت، پنجشنبه برابر ویتنام صف‌آرایی خواهد کرد و یکشنبه هفته آینده هم برابر مغولستان قرار خواهد گرفت.

آخرین قهرمانی با گل‌زنی کاظمیان و بیاتی‌نیا

مسابقات فوتبال بازی‌های آسیایی هانگژو درحالی در مرحله گروهی پیگیری می‌شود که از شش گروه، دو تیم برتر به مرحله حذفی صعود می‌کنند و همچنین چهار تیم برتر سوم هم می‌توانند در مرحله حذفی حضور یابند تا مرحله یک‌هشتم‌نهایی با حضور شانزده تیم پیگیری شود. با این اوصاف، شاگردان رضا عنایتی برای رسیدن به جمع شانزده تیم برتر، مسیر به‌نسبت آسانی دارند و کسب تجربه از اتفاقات جنجالی مسابقات انتخابی جام ملت‌های کمتر از ۲۳ سال آسیا می‌تواند به کمک تیم امید ایران در مسیر موفقیت در بازی‌های آسیایی هانگژو بیاید.

تیم امید ایران درحالی با انگیزه کسب عنوان قهرمانی به هانگژو سفر کرده است که نگاهی به تاریخچه این رقابت‌ها نشان می‌دهد پنج قهرمانی در کارنامه ایران در بازی‌های آسیایی به چشم می‌خورد که آخرین قهرمانی در سال ۲۰۰۲ به‌دست آمده است؛ آن‌هم درحالی‌که در مسابقه فینال امید‌های ایران با گل‌زنی جواد کاظمیان و محسن بیاتی‌نیا موفق شدند برابر تیم امید ژاپن به پیروزی برسند و بردی ۲ بر ۱ را به‌دست آورند.

دوری هفده‌ساله فوتبال از مدال بازی‌های آسیایی

امید‌های فوتبال ایران آخرین‌بار که در بازی‌های آسیایی توانستند روی سکو بروند و مدال کسب کنند، سال ۲۰۰۶ بود؛ مسابقاتی که با حضور تیم امید ایران در رتبه سوم به پایان رسید و درحالی‌که تیم امید قطر قهرمان رقابت‌ها شد و تیم امید عراق هم در جایگاه دوم قرار گرفت، امید‌های ایران با گل‌زنی عادل کلاه‌کج در مسابقه رده‌بندی مقابل تیم کره‌جنوبی توانستند به مقام سومی برسند و مدال برنز رقابت‌ها را از آن خود کردند، اما در سال‌های ۲۰۱۰، ۲۰۱۴ و ۲۰۱۸ وضعیت متفاوت پیش رفته است.

بازی‌های آسیایی ۲۰۱۰ درحالی به پایان رسید که تیم امید ایران به مقام چهارمی رقابت‌ها دست پیدا کرد. در سال ۲۰۱۴ امید‌های ایران حتی نتوانستند از مرحله گروهی صعود کنند و به مرحله حذفی برسند و در سال ۲۰۱۸ هم پس از صعود به مرحله حذفی، در همان دور نخست از گردونه رقابت‌های بازی‌های آسیایی کنار رفتند تا در هفده سال گذشته از حضور تیم امید ایران در بین تیم‌های برتر در بازی‌های آسیایی خبری نباشد و باید دید این طلسم توسط شاگردان عنایتی شکسته خواهد شد یا خیر.

۲ پرسپولیسی در راه هانگژو

تیم فوتبال امید ایران با هفده بازیکن آماده مسابقه با عربستان خواهد شد. غیبت برخی نفرات در سفر به چین در روز‌های گذشته حاشیه‌هایی را به وجود آورده است. یاسین سلمانی و محمد عمری دو بازیکن پرسپولیس هستند که به‌دلیل بازی تیم باشگاهی‌شان مقابل النصر عربستان مجوز سفر به هانگژو را از سوی سرخ‌پوشان دریافت نکردند. البته غیبت آن‌ها در هانگژو هماهنگ شده بود و قرار است آن‌ها به‌زودی راهی چین شوند. در تماسی که رضا عنایتی، سرمربی تیم ایران، با یحیی گل‌محمدی، سرمربی پرسپولیس، برقرار کرده، موافقت حضور سلمانی و عمری در هانگژو پس از دیدار با النصر صادر شده است.

پرسپولیس از ساعت ۲۱:۳۰ سه‌شنبه بیست‌وهشتم شهریور مقابل النصر عربستان قرار می‌گیرد و طبق هماهنگی، سلمانی و عمری پس از بازی عازم تهران خواهند شد تا به چین بروند. سلمانی و عمری دیدار با عربستان را از دست خواهند داد، اما اگر طبق برنامه به چین بروند، می‌توانند مقابل ویتنام در دومین بازی دور گروهی حاضر باشند. عنایتی امیدوار است بتواند با اضافه‌شدن این بازیکنان و عملکرد بهتر تیمش، ناکامی چندروز پیش و نرسیدن تیم‌ملی امید به جام ملت‌های فوتبال کمتر از ۲۳ سال آسیا را به فراموشی بسپرد و بتواند در بازی‌های آسیایی مدال‌آور باشد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->